A november 28-i tiszavasvári regionális múzeumpedagógiai szakmai találkozó kiváló példa arra, hogy számos múzeum már felkészült a digitális nemzedék kiszolgálására. Egyre több azon muzeális intézmények száma, amelyek nem csak papír alapon képzelik el a tudásátadást és a kommunikációt, de a digitalizálás és az online megoldások is fontos szerepet kapnak munkájukban. A találkozó résztvevői többek között megtudhatták, mitől sikeres a múzeumpedagógia és az online kommunikáció a budapesti Petőfi Irodalmi Múzeumban, hogyan zajlik a digitális „forradalom” a találkozónak otthont adó Vasvári Pál Múzeumban, miként lehet egy falusi közgyűjteményt digitalizálni, és milyen egy játékszoftver múzeumi alkalmazása.

A Tiszavasváriban megrendezett találkozó a magyar múzeumi élet egyik legnagyobb európai uniós pályázatának, az öt éven át tartó Múzeumok Mindenkinek Program, – Múzeumok oktatási és képzési szerepének erősítése – Központi módszertani fejlesztés (TÁMOP-3.2.8/A-08-2008-0002) keretében valósult meg, amelyet a MOK Szabolcs megyei múzeumi koordinátorai hoztak létre .


Múzeumok Mindenkinek Program célja a korszerű múzeumi szemlélet széleskörű elterjesztése. Az elmúlt években nagyon sok hazai múzeum alakított ki együttműködést az oktatási intézményekkel. Káldy Mária, a Múzeumi Oktatási és Képzési Központ igazgatója a találkozón elmondta, hogy a MOKK országos múzeumi koordinátori hálózatának kiemelt szerepe van abban, hogy hálózatszerű kapcsolat jött létre és működik a pedagógusok és múzeumi szakemberek között.

Forrás.VPM

A címlapról ajánljuk