A devizahitelek forintosításánál a bank által küldött elszámolólevélben szereplő, a bank szerint az ügyfelének visszajáró összeget lehet vitatni. Ha nem ért egyet az adós az összeggel, előbb a bank felé kell ezt jelezni. Aztán ha nem jutnak dűlőre, akkor az ügyet a Pénzügyi Békéltető Testület elé lehet vinni. Igen ám, de ez mind idő – és egy másik határidőt emiatt lekésik a banki ügyfél.

 A Portfolio arra emlékeztet, hogy ha az ügyfél nem elégedett a levélben szereplő információkkal, és panaszt tesz a banknál, annak 90 napja van arra válaszolnia. A levelet általában április végén-május elején küldték ki a bankok. Aztán mennek tovább a PBT-hez.



Ám a levél – rendszerint május eleji – kézhezvételétől számítva 90 napja van az ügyfélnek arra is, hogy felmondja a forintosított lakáshitelét, ha valamilyen másik bank hitelével ki akarja azt váltani, és ekkor meg tudja spórolni a rendszerint másfél-két százalékos végtörlesztői díjat. Ez a határidő mostanában járt vagy jár le.

Ám a bankkal való vitatkozásnak nincs halasztó hatálya. Vagyis vannak, akik még mindig vitatkoznak a bankjukkal, de már bukták a végtörlesztésidíj-mentes hitelfelmondás lehetőségét. A kölcsönt persze ezentúl is meg lehet szüntetni, ki lehet másik hitellel váltani – de ennek már díja van. Bár néhány esetben mégis meg lehet úszni – ezeket a Portfolio cikke felsorolja.

Forrás:Portfolio/hvg.hu

A címlapról ajánljuk