Pedig már azt hittük.... A 36-os számú főút Tiszavasvári–Nyíregyháza közötti szakaszán közlekedő autósok már néhány hete furcsa, fekete fóliával letakart közlekedési táblákra figyelhetnek fel az út mentén. Hogy mit rejthetnek ezek, eddig sokan csak találgatták. A napokban a Nyiregyháza.hu szerkesztősége járt utána, annak mikor is hull le a lepel a rejtéjes táblákról.

Egyesek szerint a környezõ településekrõl (Nagycserkesz, Tiszavasvári) akarják kitiltani az egyre nagyobb számban átdübörgő kamionokat, hogy az ott élõk nyugalma érdekében, ezek a gépjármûvek inkább a nyugati elkerülõ irányába fordulva, az autópályán tegyék meg a nagyobb távolságokat, de mint kiderült, korántsem errõl van szó.


A Közüt már sejti...Kemény telünk lesz :-)
Velkei Lilla, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetõje arról tájékoztatta a Nyíregyháza.hu szerkesztõségét, hogy az Országos Rendõr-fõkapitányság, az Országos Katasztrófavédelmi Fõigazgatóság és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. képviselõi a korábbi évek tapasztalatait áttekintve megállapodtak a téli közúti közlekedés biztosítására vonatkozó együttmûködésben. Megállapították, hogy rendkívüli idõjárási körülmények esetén a közúti forgalom fenntarthatósága érdekében indokolttá válhat a 7,5 tonna össztömeget meghaladó gépjármûvek közlekedésének korlátozása ezen az útszakaszon. A tilalom bevezetéséhez országszerte így ilyen korlátozó táblákat helyeztek ki, amelyekrõl csak abban az esetben kerül le a fekete fólia – ideiglenesen –, ha azt az idõjárás indokolttá teszi. A kommunikációs osztályvezetõ hozzátette, a korlátozás esetleges bevezetésérõl, illetve feloldásáról az Útinform ad majd tájékoztatást a közúton közlekedõk számára.

Visszatérnek a "régi szépidők"
Közel két éve cikkeztünk arról, hogy lassan, de biztosan élhetetlenné válik Tiszavasvári a hatalmas átmenőforgalom miatt. A főút minősége a várostáblát Nyíregyháza felé elhagyva több helyen is életveszélyes. További probléma, hogy Tiszavasváriban nincsenek forgalomcsillapító szigetek, biztonságos körforgalmak, kevés a gyalogátkelőhely (4 db!!!),nincs a főút mellett végig kiépített kerékpárút, de a parkolás is kaotikus a belvárosi részeken. Korábbi cikkünket IDE kattintva olvashatja el!

Most már csak az a kérdés, hogy rendkívüli idõjárási körülmények mellett, mikor döntenek úgy az illetékesek, hogy a lakosság biztonsága és nyugalma érdekében is hajlandóak a 7,5 tonna össztömeget meghaladó gépjármûvek közlekedésének korlátozására ezen az útszakaszon.

Ettől fél a Közűt... 1999-es havazás – Ön emlékszik még?
Több tucat út vált járhatatlanná, a Tiszavasvári és Nagycserkesz közötti utat közel két nap alatt tudták csak kiszabadítani a hó fogságából – az ott rekedt utasok között volt egy 9 hónapos csecsemő, egy cukorbeteg férfi és dialízisre várók is, de négy mentőautó, három tűzoltó és két rendőrautó is a veszteglők között volt. A mozgásképtelen autókat végül harckocsival húzták ki a hóból.

(c) Archív Fotó:Kelet-Magyarország

Helyenként három–négy méter magas hóakadályok alakultak ki, a mentési munkálatokba a honvédség lánctalpasokkal, kerekes harci járművekkel és mentőhelikopterekkel kapcsolódott be. A megye északi, illetve nyugati részén napokon át akadozott a kenyérellátás, a hótól elzárt településekre pedig helikopterrel juttatták el a kenyeret, gyógyszert, cukrot, a zsírt.

Forrás: Nyíregyháza.hu/Best Of

A címlapról ajánljuk