Szerda délben helyezik ideiglenesen forgalomba az M3-as autópálya új, Nyíregyháza és a 49-es főút közti szakaszát - közölte a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője hétfőn az autópálya ófehértói csomópontjánál tartott katasztrófavédelmi gyakorlat után. Loppert Dániel elmondta, hogy a csaknem 34 kilométer hosszú sztrádaszakasz teljes hosszán autópályadíjat kell majd fizetni. (Kép: hungarokamion.hu) A forgalomba helyezés azért ideiglenes, mert az ófehértói mérnökségi telep csak májusban készül el. Az autópálya-szakasz az Új Széchenyi Terv keretében, 85 százalékos európai uniós és 15 százalékos hazai forrásból, nettó 31,9 milliárd forintból épült meg.

Uniós és hazai forrásból

Az M3-as nyíregyházi végpontját és az új szakasz összekötését kétszer két forgalmi sávval oldotta meg a NIF: az egymáshoz közeli két csomópont gyűjtő-elosztó sávjait használja ideiglenes összeköttetésre a beruházó.A 33,8 kilométer hosszú autópályaszakasz az Új Széchenyi Terv keretében, 85 százalékos európai uniós és 15 százalékos hazai forrás segítségével, nettó 31,9 milliárd forintért épült meg. Az új szakasz vége Őr községnél csatlakozik a 49-es számú főúthoz, amely a Csengersima-Pete közötti magyar-román határállomást kapcsolja a sztrádához.

Cél az Ukrán határ

A sztrádaépítés szabolcsi folytatására, az Őr-Vásárosnamény közötti szakasz elkészítésére is megjelent már október elején a közbeszerzési kiírás, és beérkeztek a kivitelezői ajánlatok. Őr után, Vásárosnaményig, 11 kilométer hosszon, szintén 2×2 sávos, plusz leállósávval rendelkező sztrádarész épül.Az M3-as autópálya Vásárosnamény utáni, az ukrán határig történő majdani kiépítése attól függ, hogy Ukrajna hogyan halad gyorsforgalmi úthálózatának kialakításával, és mikor éri el az ottani sztráda a magyar határszakaszt.

Forrás: MTI

A címlapról ajánljuk