Biztonságosabbá válik Hajdú-Bihar „fő folyójának”, a Keleti-főcsatornának a működése az ezekben a napokban félidejéhez érkezett műtárgyfelújítások után – derült ki Radácsi Gábornak, a Tiszántúli Vízügyi Igazgatóság Hajdúszoboszlói Szakaszmérnöksége szakaszmérnök-helyettesének tájékoztatásából. Mint azt a Hajdú Online megtudta a Keleti feladata, hogy a Tiszából, az Alföld vízhiányos területein keresztül a Körösök vidékére juttasson vizet, biztonságossá téve ezzel az aszályos területek növénytermelését.

Az internetes lap megtudta: a hajdúszoboszlói és a bakonszegi műtárgyunkat elbontották, helyette újak épülnek, a tiszalökit, a tiszavasvárit és a balmazújvárosit pedig megújítják. A Tiszalök - Tiszavasvári közötti beeresztő 4,7 kilométeres szakaszt kikotorják, a víz­áteresztő képesség visszaáll az átadáskori, tervezett állapotra. Erre szükség is van, hiszen folyamatosan nő az öntözővíz iránti igény. Vasváriban az épületet és a gépészetet is felújítjuk olvasható a Hajdú Online cikkében.

Mi lesz a Tiszavasvári szakasszal?

Továbbra is kérdéses, hogy mi lesz a csatorna Tiszavasvári- Hajdúnánás közötti szakaszával, amelynek kotrására is nagy szükség lenne. Sokan emlékezhetnek még, hogy a csatorna korábban képes volt uszályok átengedésére, amelyhez Balmazújvárosnál hajófordulót is építettek. Manapság azonban hajózásra ténylegesen nem alkalmas a Keleti, a Tiszavasvári beeresztő kivételével a műtárgyakat nem építették ki a hajók átbocsátására, a hidak egy része alacsony, illetve a partvédelem sincs megoldva.

Forrás:Hajdú Online

A címlapról ajánljuk